Skip to content

Imbolc

Imbolc

Postby Cy-V » Tue Feb 02, 2010 3:14 am

Jaaaaaaa, vandaag is Imbolc! Gaan jullie wat doen, en wat dan?
Ik ga lekker in mijn tuin/op mijn dakterras bezig. Na al die sneeuw enzo en vooral verwaarlozing is het nogal een bende, en ik ga dus lekker bollen planten enzo, zodat ik binnenkort weer tussen de bloemen zit!
Verder ga ik wat spelt planten, dit heb ik al eerder gedaan.
Ik ga mijn 'goede voornemens' wat meer verduidelijken (iets met meer ritme en uithoudingsvermogen, stabiliteit), en het gezaaide graan staat daar dan symbool voor.
Heb ik iets om me er aan te herinneren en te motiveren, en terwijl ik aan dingen werk en vooruitga kan ik de graan zien groeien, samen met mij ;-)
Ik hou van symboliek! =3
十人十色 [juu nin to iro]
Ten people, ten colours
Cy-V

Re: Imbolc

Postby Draak » Wed Feb 03, 2010 1:28 am

Geen Imbolc, wel een klein ijsreuzenblót gedaan, waarin we de reuzen vriendelijk gevraagd hebben het voor deze winter voor gezien te houden en plek te maken voor de lente.
Kallisti!!!
Draak

Re: Imbolc

Postby Aileen » Wed Feb 03, 2010 9:37 am

Eigenlijk heb ik niet veel gedaan. Ik probeer te stoppen met roken als 'schoonmaak'. Veel mensen lopen hun huis te kuisen (wat ik vaak doe) en ik vond het eens tijd om mijn lichaam te kuisen. Ik bouw nu af met behulp van medicatie (die ik in verminderde dosis moet nemen wegens neveneffecten) en de definitieve stop gebeurt op zaterdag aanstaande. Hopen dat het lukt.
Aileen

Return to Jaarfeesten en rituelen